En del af udviklingsteamet (fra venstre): Daniel Lim, Max Gunstone, Johan Damgaard Larsen, Birgit Nehrwein og Claes Nexeus.



Nyt udviklingsmiljø skal sikre nye og bedre løsninger til vores kunder

apr 15, 2024

Hvordan kan vi levere de bedste produkter og løsninger til vores kunder? Ikke blot nu, men også i fremtiden? Det er der mange svar på, men ét af dem er, at vores udviklere kan inspirere hinanden til nye og bedre løsninger for vores kunder.

Nordiske udviklingsopgaver samles i ét stort team

I begyndelsen af 2024 er hovedparten af de nordiske udviklingsopgaver samlet i ét stort team. Et team, der dækker over kompetencer indenfor soft- og hardwareudvikling, apps og servere. I den forbindelse er flere opgaver flyttet til Malmø. Her er Tunstalls team af udviklere større end i Danmark, ligesom teamet dækker over kompetencer, der allerede kommer danske kunder til gode i dag. Det gælder fx udvikling af nødkald, TES app og elektroniske dørlåse.

Fokus på funktionsudvikling fremfor produktudvikling

Det nordiske udviklingsteam består af omkring 30 personer. Et par stykker arbejder fortsat på kontoret i Stilling, mens de øvrige sidder i Malmø. De mange udviklere har Daniel Lim som Development Manager. Han har selv arbejdet som udvikler hos Tunstall i otte år, inden han fik det overordnede ansvar for den store gruppe af udviklere.

Daniel Lim fortæller: ”De sidste 2-3 år har vi i Tunstall haft større fokus på samarbejde mellem landenes udviklingsteams. Det har givet os indsigt i flere produkter, som har lignende funktioner på de forskellige markeder. På den baggrund har vi ændret den traditionelle produktudvikling til funktionsudvikling.”

”Ved at samle kompetencer indenfor både soft- og hardwareudvikling, apps og servere, styrker vi muligheden for at bevare fokus på funktioner,” siger Daniel Lim.

Udviklingsteam besøger flere lokationer i Danmark

Daniel Lim lægger vægt på, at udviklere skal kende til den aktuelle anvendelse af vores udstyr. Er der funktioner, som personalet savner? Er der funktioner, de ikke kender til? Er der nogle arbejdsgange, som kan gøres smartere med ny teknologi? Det er nogle af de spørgsmål, han ønsker svar på. Sammen med en gruppe af udviklere har han besøgt flere plejehjem i Danmark, og vil i 2024 bl.a. besøge lokationer indenfor psykiatrien.

Danske aner, opvækst i flere lande og uddannelse på VIA i Horsens

På kontoret i Malmø finder vi en enkelt dansker, Johan Damgaard Larsen. En frisk og snakkesalig ung mand, der har arbejdet hos Tunstall i to år. Og dertil en interessant baggrund. Dansk far, finsk mor og med opvækst i Sudan, Indien og Kenya (!) Han har dog boet fire år i Danmark, da han uddannede sig til softwareingeniør hos VIA i Horsens. De seneste seks år har han boet i Malmø.

Daniel Lim fremhæver Johan Damgaard Larsen i forbindelse med overlevering af viden fra det danske udviklingsteam. Ikke pga. hans danskkundskaber, men derimod hans faglighed og evne til at samarbejde. Og netop samarbejde, interesse i at dele viden og inspirere hinanden er vigtigt i udviklingsteamets måde at arbejde på.

Nye og bedre funktioner for vores kunder

Målsætningen er klar: Produkter med funktioner, der giver vores kunder det bedste udbytte. Det kan være større sikkerhed, optimering af arbejdsgange, bedre kommunikation mv. Fordelen for Tunstalls kunder er også, at forslag til smarte funktioner i ét land, automatisk bredes ud i alle lande.

Tunstall behind the scenes

Denne artikel er en del af ”Tunstall behind the scenes”, som også kigger på andre dele af virksomheden. Sørg for at følge os på LinkedIn eller abonnere på vores nyhedsbrev, hvis du vil opdateres, når vi bringer nye artikler.

Følg os på LinkedIn HER >

Abonnér på vores nyhedsbrev HER >

Velfærdsteknologiske løsninger fra Tunstall

Løsninger

Velfærdsteknologiske løsninger med mennesket i centrum.

Mere info

Cases

Læs mere om, hvordan Tunstall hjælpe med innovative løsninger inden for plejeområdet.

Mere info

Kontakt

Kontakt vores administration eller salgsteam.

Mere info