Servicekald for patienter
Servicekald kan fx være, at patienten er tørstig, sulten, har smerter eller skal på toilettet. Servicekald er med til at tilkalde rette kompetence til den aktuelle situation – og spare skridt for personalet.
Personalealarmer
Med et trådløst kaldesystem kan alarmudstyret ændres og tilpasses efter behov. Med en lille alarmsender kan en sygeplejerske, læge mv. sende alarmer – diskret og uden lyd – til det øvrige hospitalspersonale.
Kritisk alarmhåndtering
Kritisk alarmhåndtering er en integreret del af Tunstall kaldesystem, hvor det er muligt at sammensætte udkaldsplaner for kritiske alarmteams (tilkaldes fx i forbindelse med hjertestopkald). Denne funktion hjælper med, at de rette kompetencer tilkaldes ved kritiske alarmer. Teammedlemmer og fx receptionen, eller den interne alarmcentral, kan følge status på de forskellige teammedlemmer løbende. Derved har de fuldt overblik, når de kommer frem – og vil hurtigt kunne erstatte eventuelt manglende medlemmer. Al dokumentation indsamles og kan let søges frem, når indsatsen skal evalueres eller dokumenteres.
Sikring af demensramte patienter
Hospitalerne oplever, at de modtager flere og flere patienter, som lider af demens. Det giver personalet ekstra arbejde, fordi de skal passe på, at patienterne ikke forlader stuen eller afdelingen. Ved at udlevere en trådløs demenssender til patienten, vil personalet automatisk modtage en alarm, hvis denne forlader et foruddefineret område.
Tunstall Nursecall
På hospitaler er der mange kalde- og alarmtyper. Vi har samlet det i én kommunikationsplatform – Tunstall Nursecall. Brugerfladen er webbaseret og personalet kan derfor tilgå den fra afdelingens arbejdsstationer. Brugerinterfacet er tilpasset den enkelte medarbejders brugerprofil, så det er nemt at håndtere de daglige arbejdsrutiner. Brugerinterfacet tilpasses i forhold til fx sprog og adgang til menuer i platformen.
Stor fleksibilitet
En løsning fra Tunstall har flere anvendelsesmuligheder og kan altid udvides. Hospitalet kan fx starte med en enkelt somatisk afdeling, og senere udvide med flere dele af hospitalet. Det gælder også for den psykiatriske del af hospitalet, så samme teknologi anvendes på tværs af alle afdelinger.