Tryghed er et afgørende behov. Derfor har vi udviklet løsninger, der kan sikre tryghed for alle – også for folk, der ikke kan få visiteret et nødkald af kommunen. Vores tryghedsløsninger til private er koblet direkte til Tryghedscentralen og udvalgte kontaktpersoner, der hjælper med at sikre din daglige tryghed.
En tryghedsløsning består af følgende:
Dermed kræver det blot et enkelt tryk, at få forbindelse med andre, hvis der skulle ske noget uventet.
Careline IP/GSM er designet til at kunne passe ind i alle slags hjemmemiljøer. Den indbyggede højtaler har god volumen og en meget fin lydkvalitet, som giver klar og tydelig to-vejs kommunikation.
Den er enkel at installere og kan placeres på et bord, en hylde eller reol, men kan også monteres på væggen for ikke at optage unødig plads. Den tilsluttes strømforsyningen med en stikkontakt og der isættes mobil simkort.
Med den bærbare alarmsender er det nemt at aktivere tryghedsalarmen, som automatisk ringer op til Tryghedscentralen.
Alarmsenderen og tryghedsalarmen kommunikerer på en unik radiofrekvens, som er sikker, fri for forstyrrelser og udelukkende reserveret til tryghedsalarmer. Rækkevidden er uden forhindringer op til mindst 25 meter. Alarmsenderen er vandtæt og behøver ikke tages af ved brusebad.
Alarmsenderen kan benyttes i en urrem eller en halssnor (begge dele medfølger).
Dine kald går direkte til Tryghedscentralen, som derefter kontakter en af de tre kontaktpersoner, som du har udvalgt. Hvis ingen af disse besvarer dit kald, vil Tryghedscentralen tage over – og rekvirere den nødvendige hjælp.
Efter udførelse af opgaven afrapporteres der til Tryghedscentralen. Udrykningsrapporten indeholder bl.a. tidspunkt for modtagelse, ankomst- og afgangstidspunkt, samt oplysninger om, hvad der er foretaget på adressen.
Hvis du er interesseret i at bestille en tryghedsløsning, kan du ringe til os på: 87 93 50 00
Tryghedscentralens webadgang (TC-Web) giver mulighed for et hav af statistikværktøjer og dataudtræk.