Tryghed – med Tunstalls vagtcentral

Vi besvarer nødkald døgnet rundt – med markedets korteste svartid. Det sker effektivt og trygt af vores alarmoperatører. De er kompetente og kan holde hovedet koldt. De bevarer overblikket og formidler den rette hjælp mellem de enkelte borgere og hjemmeplejens personale.

Sådan håndterer vi et nødkald hos Tunstall

Med et nødkald i hjemmet, forventer borgeren, at der kan skaffes hjælp fra hjemmeplejen. Et nødkald kan gå direkte til hjemmeplejen eller en døgnbemandet vagtcentral – som Tunstalls Tryghedscentral. Hos Tunstall behandler vi typisk et nødkald således:

  • En ældre borger har brug for hjælp og sender en alarm via sit nødkald.
  • Tryghedscentralen modtager opkaldet, samtidig med, at information om borgeren vises på en pc (fx om sygdom eller om borgeren bor alene).
  • Årsag til nødkaldet afdækkes, og plejepersonalet kontaktes omgående (medmindre det er et fejlkald).
  • Borgeren orienteres om næste skridt og en estimeret ventetid.
  • Der følges op på handlingen/plejepersonalet for at sikre, at borgeren får hjælpen.

Alle data logges, så Tryghedscentralen kan trække forskellige statistikker. Kommuner har også mulighed for at vælge webadgang til Tryghedscentralen (TSP). Derved kan kommunerne selv trække statistikker og nemt skabe et overblik over det udstyr, der er hos de enkelte borgere.

Tunstall er en demensvenlig virksomhed

Hos Tunstall er alle medarbejdere demensvenner. Det betyder, at alle medarbejdere gennemgår træning, der giver dig viden om demens. En træning, der sker i samarbejde med Alzheimerforeningen. Den viden kan benyttes, når alarmoperatørerne modtager et alarmkald fra en ældre borger, som har en demenssygdom.

Kontakt Tryghedscentralen på telefon 87 93 50 07

 

Få info om, hvordan Tunstall kan håndtere nødkald i din kommune

Ønsker du oplysninger om, hvordan en tryg løsning kan oprettes for borgere med nødkald? Så kontakt vores ansvarlige konsulent, der kan hjælpe dig:

Claus Kruse
Mobil: 51 51 65 65
Mail: claus.kruse@tunstall.com