Tryghed med Tunstalls bemandede vagtcentral

Vores døgnbemandede vagtcentral formidler kald mellem ældre borgere og hjemmeplejen. Alle kald modtages af alarmoperatører, der har fuld fokus på kommunikationen. De taler med borgeren og formidler straks videre til hjemmeplejen – med præcis info om opgaven.

Halvdelen af kald frasorteres og sparer tid i hjemmeplejen

Vores erfaringer viser, at ca. 50% af alle opkald frasorteres. Det skyldes, at borgerne ofte har ringet op ved en fejl eller ikke viser sig at have behov for hjælp. De frasorterede alarmkald giver hjemmeplejen en tidsbesparelse, når de slipper for unødvendige forstyrrelser i deres travle arbejdsdag.
Læs mere om at spare tid og frigøre hænder (inkl. analyse fra Dansk Industri) HER

Tunstalls alarmoperatører giver borgerne større tryghed

Den menneskelig kommunikation, med vagtcentralernes alarmoperatører, betyder meget for hjemmeplejens personale. Personalet oplever også, at borgerne føler en større tryghed, når de altid kan få fat i en person på vagtcentralen. Her sidder personalet klar døgnet rundt og kan besvare de vigtige alarmkald. Men det har også stor betydning med de ”mindre vigtige” alarmkald, da vagtcentralens personale kan berolige bekymrede borgere. Det sker fx ofte, at en borger sender flere alarmkald med spørgsmål om, hvor plejerne bliver af. Borgeren har måske afgivet et alarmkald, og er allerede efter nogle få minutter bekymret for, om hjælpen er på vej. Her kan alarmoperatørerne så berolige borgeren med, at hjemmeplejerne er undervejs.
Læs mere om alarmoperatørerne HER

Kommuner kan få overblik med webadgang

Al kommunikation og alle data logges, så Tryghedscentralen kan trække forskellige statistikker. Kommuner har også mulighed for at vælge webadgang (TSP) til Tryghedscentralen. Derved kan kommunerne selv trække statistikker og nemt skabe et overblik over det udstyr, der er hos de enkelte borgere.
Læs mere om kommunernes fordele ved afgang til Tryghedscentralens webportal HER

Sådan håndterer vi et nødkald hos Tunstall

Med et nødkald i hjemmet, forventer borgeren, at der kan skaffes hjælp fra hjemmeplejen. Et nødkald kan gå direkte til hjemmeplejen eller en døgnbemandet vagtcentral – som Tunstalls Tryghedscentral. Hos Tunstall behandler vi typisk et nødkald således:

  • En ældre borger har brug for hjælp og sender en alarm via sit nødkald.
  • Tryghedscentralen modtager opkaldet, samtidig med, at information om borgeren vises på en pc (fx om sygdom eller om borgeren bor alene).
  • Årsag til nødkaldet afdækkes, og plejepersonalet kontaktes omgående (medmindre det er et fejlkald).
  • Borgeren orienteres om næste skridt og en estimeret ventetid.
  • Der følges op på handlingen/plejepersonalet for at sikre, at borgeren får hjælpen.

Læs mere om arbejdet i løbet af et døgn på Tryghedscentralen HER

Tunstall er en demensvenlig virksomhed

Hos Tunstall er alle medarbejdere demensvenner. Det betyder, at alle medarbejdere gennemgår træning, der giver dig viden om demens. En træning, der sker i samarbejde med Alzheimerforeningen. Den viden kan benyttes, når alarmoperatørerne modtager et alarmkald fra en ældre borger, som har en demenssygdom.
Læs om fordele ved demensvenlige alarmoperatører HER

Kontakt Tryghedscentralen på telefon 87 93 50 07

 

Skal Tunstalls bemandede vagtcentral håndtere nødkald i din kommune´?

Ønsker du oplysninger om, hvordan en tryg løsning kan oprettes for borgere med nødkald? Så kontakt vores ansvarlige konsulent, der kan hjælpe dig:

Claus Kruse
Mobil: 51 51 65 65
Mail: claus.kruse@tunstall.com