Projektleder Tommy Nielsen i forgrunden. I baggrunden ses Kjeld Rasmussen, der også er projektleder.
nov 10, 2025
Færdig. En måneds tæt samarbejde har nået målstregen. Det er Tunstalls projektafdeling, der netop har idriftsat et nyt kaldeanlæg med demenssikring på et stort plejehjem. Projektteamet har arbejdet dedikeret for, at det nye kaldeanlæg støtter personalets arbejdsgange og beboernes behov for tryghed.
"Det har været en rigtig god proces, hvor alle parter har arbejdet tæt sammen. Vi har haft en god dialog med kunden hele vejen. Plejehjemmet får en løsning, der passer perfekt til deres behov for sikkerhed og tryghed," understreger projektleder Tommy Nielsen.
Med den vellykkede implementering overleveres løsningen nu til serviceafdelingen. Her bliver der taget hånd om den løbende drift og support. Tommy Nielsen tilføjer: "Vi er sikre på, at kunden får stor glæde af løsningen. Kunden kan trygt stole på, at det fungerer optimalt – og at der altid er hjælp at hente, hvis behovet opstår.”
Tunstalls projektafdeling består af et erfarent og engageret team. Et godt eksempel er Tommy Nielsen, der blev ansat helt tilbage i april 1994.
Teamet arbejder tæt sammen for at sikre de bedste løsninger for kunderne. Afdelingens succes hænger sammen med intern støtte og et stærkt samarbejde. Medarbejderne bringer hver især deres ekspertise i spil for at skabe de helt rigtige løsninger til kunderne. Den stærke teamånd gør det muligt at håndtere både store og små projekter med stor præcision.
Projektafdelingen spiller en afgørende rolle hos Tunstall. Først indgår kunden en aftale med salgsafdelingen. Derefter tager projektteamet over og sikrer en professionel implementering af den valgte løsning. Fokus vil være på kvalitet og at løsningen passer præcist til de aktuelle behov.
Når projektet er færdiggjort, overleveres det til serviceafdelingen, som herefter står for den løbende drift og vedligeholdelse. Overgangen er gnidningsfri, så kunden altid har en kompetent partner ved hånden – både under implementering og den efterfølgende drift.
Projektafdelingen har både projektledere og undervisere. Underviserne bliver bragt i spil, når plejepersonalet skal sættes ind, hvordan de kan anvende teknologien bedst muligt.
En grundig gennemgang af fx et nyt kaldeanlæg er vigtigt for at støtte plejepersonalet. De vil modtage en god undervisning, så de undgår misforståelser om brugen af det nye udstyr. En undervisning, der samtidig resulterer i, at den installerede løsning udnyttes bedst muligt.
Tunstalls løsninger spænder bredt – fra moderne kaldeanlæg til avancerede sensorteknologier, der kan registrere fald eller ændret adfærd. Det er teknologier, som muliggør hurtig respons fra personalet. Samtidig opnår beboerne en større grad af frihed og tryghed i hverdagen.
Implementering af Tunstalls løsninger giver personalet bedre mulighed for at udføre deres kerneopgaver. Hverdagen er ofte presset i plejesektoren, så teknologi kan være med til at skabe en bedre hverdag. Det sker fx ved at reducere unødvendige afbrydelser, så der bliver mere tid til direkte omsorg for beboerne.
Inden for psykiatrien er der særlige krav til sikkerhed og tryghed. Det kender projektafdelingen til, da de jævnligt leverer specialtilpassede løsninger. Løsninger, der støtter både personalets arbejdsmiljø og patienternes trivsel. Gennem installation af personalesikkerhed kan risikoen for konfliktsituationer minimeres, og personalet kan reagere hurtigt i kritiske situationer.
Plejehjem har brug for forskellige løsninger. Psykiatriske afdelinger er heller ikke ens. En af de vigtigste styrker ved projektafdelingen er derfor evnen til at tilpasse løsningerne til de enkelte institutioners behov. Det sker naturligvis først i salgsprocessen, men derefter kræver det et tæt samarbejde med kunderne.
Internt i projektteamet er der også et tæt samarbejde. Alle aspekter af et projekt bliver gennemtænkt og koordineret. Og den fælles indsats giver en dyb forståelse for plejesektorens behov. Noget, der i sidste ende betyder, at både borgere og medarbejdere kan føle sig trygge i hverdagen.
Med den hastige udvikling inden for velfærdsteknologi er det vigtigt med en stabil og troværdig leverandør. En leverandør, der kan give den helt rette sparring om den teknologi, der bedst dækker kundens behov. Hos Tunstall er vi i front, når det gælder implementering af innovative løsninger, der kan optimere pleje og omsorg. Vi arbejder konstant på at udvikle og tilpasse teknologien, så den imødekommer fremtidens udfordringer.
Med en kombination af ekspertise, erfaring og et stærkt samarbejde er Tunstall en uvurderlig samarbejdspartner for plejeinstitutioner og psykiatrien. I dette samarbejde er Tunstalls projektafdeling med til at skabe en mere sikker og effektiv hverdag – for både beboere og personale.
Læs flere artikler i serien Tunstall Behind the Scenes her:
Læs om Tunstalls afdeling, som beskæftiger sig med udbud HER >
Læs om Tunstalls afdeling, der håndterer løsninger på abonnement HER >
Læs om Tunstalls lager og konfigurationsafdeling HER >
Læs om Tunstalls udviklingsafdeling HER >
Læs om Tunstalls tekniske konsulenter og 3rd line HER >
Læs om Tunstalls support og hotline HER >
Læs om Tunstalls døgnbemandede vagtcentral HER >