Produktudvikling i det seneste årti – Tryghedscentralen
feb 15, 2020
I forbindelse med det nye årti har vi kigget tilbage på de produkter og løsninger, som vi udviklede i de sidste 10 år. Nogle har vi videreudviklet på, mens andre fortsat fungerer fint i sin oprindelige udgave.
Digital udvikling for kunder i Tryghedscentralen
I mange år blev kommunernes forholdsordrer sendt til vores døgnbemandede vagtcentral pr. fax. Dernæst tastede alarmoperatørerne alle oplysninger ind i systemet. Sådan fungerede det frem til 2013, hvor denne proces blev digitaliseret. Det betød bl.a. sikker mail, så borgernes oplysninger blev krypterede.
TC Web
Digitaliseringen er fortsat, så kommunerne i de sidste tre år – via adgang til TC Web – kan indtaste alle oplysninger online. Det giver kommunerne en større fleksibilitet, et bedre overblik og en forholdsordre, som er færdig med det samme. TC Web giver kommunerne mulighed for at:
- Opsætte og nedtage borgere, når det passer dig.
- Foretage ændringer på eksisterende borgere.
- Trække rapporter – fx årsager til alarmer, opkaldstyngde og borgerlister.
- Oprette/ændre i vagtgrupper, så numrene altid er opdaterede.
- Få support fra Tryghedscentralen 24/7.
Håndteringen af et alarmopkald
Når en borger har et nødkald stående i hjemmet giver det en tryghed for, at der kan skaffes hjælp fra hjemmeplejen. Eller det kan være pårørende, når det er nogle af Tryghedscentralens private kunder. Men med udgangspunkt i hjemmeplejen foregår et typisk nødkald således:
- En ældre borger har brug for hjælp og sender en alarm via sit nødkald.
- Tryghedscentralen modtager opkaldet.
- Problemet afdækkes, og plejepersonalet kontaktes omgående.
- Borgeren orienteres om næste skridt og en estimeret ventetid.
- Der følges op på handlingen/plejepersonalet for at sikre, at borgeren får hjælpen.
Alle data logges, så Tryghedscentralen kan trække forskellige statistikker. Kommuner har også mulighed for at vælge webadgang til Tryghedscentralen (TC WEB). Derved kan kommunerne selv trække statistikker og nemt skabe et overblik over det udstyr, der er hos de enkelte borgere.
Udviklingen fortsætter
En af vores nye ydelser er Digitalt Tilsyn, hvor vi kan tilbyde detektering af fald, så der udelukkende ringes til personalet, når der ER tale om et fald. Monitorering af borgere er også en mulighed, som vi kan tilbyde i dag. En tredje mulighed er udskrivningsopkald, hvor vores sundhedsfaglige personale ringer til nyudskrevne borgere et antal gang pr. dag i stedet for, at sygeplejen skal kigge forbi.
Læs mere om Tryghedscentralen HER >