Tryghedscentralen modtager ikke analoge nødkald efter 31. december

jun 26, 2023

I mere end et år har vores Tryghedscentral været fuld digitaliseret. Alligevel er vi fortsat med at modtage nødkald, som ringer via analoge signaler. Fra den 31. december 2023 kan vi dog udelukkende modtage digitale nødkald.

Ekstra service til vores kunder

Tryghedscentralen blev fuldt digitaliseret den 15. marts 2022, da TDC lukkede for analoge linjer (ISDN) til virksomheder. Analoge nødkald har dog fortsat kunnet modtages pga. en konverter, der omformer analoge kald til digitale. Denne konverter tilkoblede vi som en ekstra service til kunder, der ikke havde skiftet til digitale nødkald.

2G-netværk forstyrrer modtagelse af analoge kald

2G-netværket forstyrrer de analoge nødkald allerede før de rammer vores konverter i Tryghedscentralen. Vi er derfor nødsaget til at lukke for analoge kald, så vi kan opretholde den højeste sikkerhed fremover.

Sådan gør du, hvis I benytter analoge nødkald

Alle analoge nødkald skal skiftes ud med digitale. Rent teknisk er det heldigvis sådan, at analoge nødkald kan udskiftet 1 til 1 med digitale nødkald (fx fra Careline til Lifeline Digital).

Hvis du har spørgsmål eller brug for yderligere information, er du velkommen til at kontakte Claus Kruse på tlf. 5151 6565 eller mail claus.kruse@tunstall.com.

Flere muligheder med digitale nødkald

Digitale nødkald giver ikke blot højere sikkerhed. De giver også kunder adgang til en online platform, der bl.a. giver mulighed for en teknisk overvågning af kommunens nødkald.

Se info om Lifeline Digital HER >

Velfærdsteknologiske løsninger fra Tunstall

Løsninger

Velfærdsteknologiske løsninger med mennesket i centrum.

Mere info

Cases

Læs mere om, hvordan Tunstall hjælpe med innovative løsninger inden for plejeområdet.

Mere info

Kontakt

Kontakt vores administration eller salgsteam.

Mere info