jan 9, 2022
Alarmhåndtering via smartphones giver god kommunikation på plejecentre. Personalet kan øjeblikkeligt modtage og håndtere alarmer fra beboere eller kolleger, der behøver hjælp. Og med få tastetryk er det muligt at:
BEMÆRK: Alarmer modtages altid – uanset, hvad telefonen ellers bliver brugt til. Sikkert, nemt og hurtigt.
Alarmer kan accepteres eller afvises. Reageres der ikke på alarmen, vil der efter en fastsat periode (typisk to minutter) være tidsudløb. Herefter sendes alarmen videre til næste personale i udkaldsplanen.
Via login, i prædefinerede alarmgrupper, kan man fx selv vælge sin gruppe – og dermed hvilke alarmer, der skal håndteres. Der kan også vælges, hvilke personer, der modtages alarmer fra.
Hvis et plejecenter ønsker at skifte fra en DECT-løsning til smartphones, kan det nuværende alarmudstyr fortsat benyttes. Det gælder ABA-anlæg/brand, demenssikring, de enkelte alarmsendere mv. Dermed skal beboerne ikke til at vænne sig til nyt udstyr. Det er kun personalet, som skal vænne sig til alarmhåndtering på en smartphone i stedet for en DECT-telefon. I princippet fungerer alt som tidligere – blot med flere muligheder for personalet.
På Esehuset, i Esbjerg, benytter personalet iPhones til personalesikring – og til at modtage alarmer, hvis en demensramt beboer forlader området.
Læs en case fra Esehuset HER >
Vil du høre mere om alarmer på smartphones? Så kontakt vores salgsafdeling HER >