Produktudvikling fra det seneste årti – nødkald
jan 20, 2020
Et nyt årti har taget sin begyndelse. I den forbindelse har vi kigget lidt tilbage på de produkter og løsninger, som vi udviklede i det seneste årti. Nogle har vi videreudviklet på, mens andre fortsat fungerer fint i sin oprindelige udgave.
Fra analoge til digitale nødkald
I starten af det seneste årti præsenterede vi det første nødkald på GSM-nettet, så telefonstik ikke længere var nødvendigt. Allerede fem år senere var vi klar med digitale nødkald. Det var vi, da vi kunne se et stigende pres på de såkaldte DTMF-toner, som benyttes på analog- og GSM-nettet. Konsekvenserne af det var, at lydkvaliteten faldt, så det blev svært af aflæse alarmer korrekt.
Nye nødkald og højere sikkerhed
Vores nyeste nødkald er 100% digitaliseret, så alle opdateringer, og efterfølgende justeringer, foregår fra vores centrale administrationsportal. Derudover kan nødkaldet overvåges kontinuerligt, så der automatisk sendes beskeder om batterifejl, forsyningssvigt og manglende udstyr til plejepersonalet – eller til vores døgnbemandede vagtcentral.
De enkelte borgere har ikke mærket ændringerne gennem de seneste 10 år, men rent teknisk og sikkerhedsmæssigt er der sket en stor udvikling.
Læs mere om det nyeste digitale nødkald HER >