Produktudvikling i det seneste årti – Tryghedscentralen

feb 15, 2020

I forbindelse med det nye årti har vi kigget tilbage på de produkter og løsninger, som vi udviklede i de sidste 10 år. Nogle har vi videreudviklet på, mens andre fortsat fungerer fint i sin oprindelige udgave.

Digital udvikling for kunder i Tryghedscentralen

I mange år blev kommunernes forholdsordrer sendt til vores døgnbemandede vagtcentral pr. fax. Dernæst tastede alarmoperatørerne alle oplysninger ind i systemet. Sådan fungerede det frem til 2013, hvor denne proces blev digitaliseret. Det betød bl.a. sikker mail, så borgernes oplysninger blev krypterede.

TC Web

Digitaliseringen er fortsat, så kommunerne i de sidste tre år –  via adgang til TC Web – kan indtaste alle oplysninger online. Det giver kommunerne en større fleksibilitet, et bedre overblik og en forholdsordre, som er færdig med det samme. TC Web giver kommunerne mulighed for at:

  • Opsætte og nedtage borgere, når det passer dig.
  • Foretage ændringer på eksisterende borgere.
  • Trække rapporter – fx årsager til alarmer, opkaldstyngde og borgerlister.
  • Oprette/ændre i vagtgrupper, så numrene altid er opdaterede.
  • Få support fra Tryghedscentralen 24/7.

Håndteringen af et alarmopkald

Når en borger har et nødkald stående i hjemmet giver det en tryghed for, at der kan skaffes hjælp fra hjemmeplejen. Eller det kan være pårørende, når det er nogle af Tryghedscentralens private kunder. Men med udgangspunkt i hjemmeplejen foregår et typisk nødkald således:

  • En ældre borger har brug for hjælp og sender en alarm via sit nødkald.
  • Tryghedscentralen modtager opkaldet.
  • Problemet afdækkes, og plejepersonalet kontaktes omgående.
  • Borgeren orienteres om næste skridt og en estimeret ventetid.
  • Der følges op på handlingen/plejepersonalet for at sikre, at borgeren får hjælpen.

Alle data logges, så Tryghedscentralen kan trække forskellige statistikker. Kommuner har også mulighed for at vælge webadgang til Tryghedscentralen (TC WEB). Derved kan kommunerne selv trække statistikker og nemt skabe et overblik over det udstyr, der er hos de enkelte borgere.

Udviklingen fortsætter

En af vores nye ydelser er Digitalt Tilsyn, hvor vi kan tilbyde detektering af fald, så der udelukkende ringes til personalet, når der ER tale om et fald. Monitorering af borgere er også en mulighed, som vi kan tilbyde i dag. En tredje mulighed er udskrivningsopkald, hvor vores sundhedsfaglige personale ringer til nyudskrevne borgere et antal gang pr. dag i stedet for, at sygeplejen skal kigge forbi.

Læs mere om Tryghedscentralen HER >

Online adgang til systemet

Tryghedscentralens webadgang (TC-Web) giver mulighed for et hav af statistikværktøjer og dataudtræk. Dermed er det et godt værktøj for både ledelsen og det øvrige personale.

Oprettelse og administration af borgere er nemt, ligesom der er mulighed for at skabe overblik over udstyr etc. Derudover kan der inkluderes skræddersyede tilpasninger efter den enkelte kommunes behov – og skabe et totalt overblik i realtid.

Flere danske kommuner og plejepersonale har deltaget i den løbende udvikling og test.

Softwaren er licensbetalt tilkøb.

Mere information om Tryghedscentralen

Bid Manager og salgskonsulent – med speciale i Tryghedscentralen.

Hvis du ønsker yderligere information om mulighederne med Tryghedscentralen, så kontakt endelig Klaus Riisberg på:

Mobil: 51 19 27 70

Mail: krg@tunstallnordic.com


Velfærdsteknologiske løsninger fra Tunstall

Løsninger

Velfærdsteknologiske løsninger med mennesket i centrum.

Mere info

Cases

Læs mere om, hvordan Tunstall hjælpe med innovative løsninger inden for plejeområdet.

Mere info

Kontakt

Kontakt vores administration eller salgsteam.

Mere info