Sammen mod ensomheden

okt 25, 2020

Kampen mod ensomhed hos udsatte og ældre borgere. Det har Tunstall været en del af i mange år – i samarbejde med kommuner og regioner i det meste af Europa.

Vores bemandede vagtcentral foretager både proaktive og reaktive opkald til ensomme borgere, unge som ældre. Den menneskelige kontakt sikres af vores empatiske personale, der har stor erfaring med sociale samtaler. De er typisk SOSU-uddannede, pædagogstuderende eller sygeplejersker, som er dedikerede til arbejdet med mennesker.

Den sociale samtale

Vi laver enten daglige eller ugentlige opkald til borgere – alt efter aftale. Derudover kan vi udføre opkald baseret på borgerens egne oplysninger om ensomhed. Oplysninger, der angives i et spørgeskema via vores medicinsk godkendte webplatform (ICP-portal).

Samtalernes form og frekvens aftales med den enkelte kommune og kan tilpasses helt ned på borgerniveau. Der laves både længerevarende aftaler, ligesom enkelte kommuner og regioner foretrækker at lave ensomhedsindsats på projektbasis.

Det tekniske

Vi foretager fuld logning over foretagne opkald, inkl. varighed. Rapporter med anonymiserede statistikker er også en mulighed for de kommuner, der ønsker det.

Flere muligheder

Ud over den sociale samtale kan vores personale henvise til lokale tilbud mod ensomhed.

Flere informationer om sociale samtaler

Ønsker du flere informationer, så kontakt Bid Manager og salgskonsulent Klaus Riisberg.

Mobil: 51 19 27 70

Mail: krg@tunstallnordic.com 


Velfærdsteknologiske løsninger fra Tunstall

Løsninger

Velfærdsteknologiske løsninger med mennesket i centrum.

Mere info

Cases

Læs mere om, hvordan Tunstall hjælpe med innovative løsninger inden for plejeområdet.

Mere info

Kontakt

Kontakt vores administration eller salgsteam.

Mere info